Nowoczesny marketing

Inbound Marketing to nowoczesna teoria marketingowa, której założenie jest takie, że podejmuje się nowe sposoby kontaktowania się z klientami.

Chodzi o to, by już nie gonić za klientem, ale doprowadzić do sytuacji, w której przez atrakcyjne treści to właśnie klient będzie w stanie sam do nas wrócić. Nie chodzi już tutaj tylko o praktyczne informacje, które mogą budzić jego zainteresowanie, ale coraz częściej również o przygotowywanie takich treści, które będą miały formę ciekawostek. W ten sposób będzie można także budować zainteresowanie klientów. Może także chodzić o przygotowywanie informacji, które związane będą z firmą ale w pewnym tylko stopniu. Inbound Marketing - zasada działania Najważniejsza zasada przy takich działaniach marketingowych będzie bardzo prosta. Musimy dbać o dążenie do takich sytuacji, w których klient sam będzie chciał szukać naszą firmę i będzie kupował nasze produkty.

Napędzanie klienta do działania Na pierwszym etapie należy inspirować klientów do konkretnych działań. Potem będzie można szykować dla nich interesujące treści i dzięki nim potem klient będzie chciał dalej interesować się naszą firmą. Przygotowana treść powinna być na tyle interesująca, że klient będzie chciał do nas wrócić. Dodatkowo jest to swego rodzaju początek zachęcania do naszej firmy. jeśli to się uda klient wróci i potem będzie chciał kupić u nas produkt. Chyba każda firma działa obecnie po to, by sprzedawać produkty czy usługi. Nie ma w tym nic dziwnego, że takie rozwiązania są wprowadzane. Dlatego szuka się takich form, dzięki którym efekty będą najlepsze. W tym momencie można już mówić o dwóch modelach działań. Gdy chodzi o Inbound Marketing stosuje się działania pasywne, w których publikuje się treści pod konkretną grupę docelową i potem czeka się na efekty. Druga forma jest bardziej aktywna i treści, które się przygotowało trzeba aktywnie publikować klientom. Dlatego trzeba się jakoś do nich dostać ustalając między innymi kto należy do konkretnej grupy docelowej. Niezależnie od tego jaką formę się wybierze na pewno trzeba podejmować takie działania, które będą dobrze przemyślane. W ten sposób będzie można oczekiwać, że łatwiej będzie można trafić do klientów i efekty będą takie jakich oczekujemy.

Fusion System

18 sierpnia 2015

Michał Potocki

Social Media marketingowiec od 7 lat związany z branżą SEO